چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)

حوزه/ حوزه دارای ظرفیت های بالایی است و انسان های بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و هزاران چهره دیگر را به جامعه تحویل داده است و تداوم این حرکت مستلزم همکاری و همراهی همه بخش های مرتبط در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به وجود ظرفیت های فرهنگی و دینی بالا در حوزه های علمیه، گفت: حوزه های علمیه می توانند در ارتقای فرهنگ دینی جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) تهران ادامه داد: در شرایط امروز جامعه و با توجه به توسعه علوم و تخصصی شدن آنها و وجود ابزارهای نوین اطلاع رسانی، حوزه های علمیه نیز باید به این علوم و ابزارها مجهز شوند تا نقش موثر خود را در حفظ نموده و راهنمای مردم باشند.

* توسعه رشته های تخصصی

وی تصریح کرد: آنچه که حوزه های علمیه در شرایط فعلی جامعه برای پاسخگویی به سطح نیازها به آن احتیاج دارند، حرکت به سمت تخصصی شدن و در پیش گرفتن راه های جدیدی است تا از این طریق تاثیرگذاری های خود در جامعه را با پرورش طلاب مستعد به اجرا گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی زاده افزود: حوزه دارای ظرفیت های بالایی است و انسان های بزرگی همچون حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری و هزاران چهره دیگر را به جامعه تحویل داده است و تداوم این حرکت مستلزم همکاری و همراهی همه بخش های مرتبط در جامعه است.

*پیشرفت حوزه علمیه قم

استاد حوزه علمیه تهران با بیان این که حوزه قم، بیشترین سهم را در تربیت طلاب توانمند و نشر علم دارد، اظهار کرد: محوریت علمی حوزه علمیه قم، با پيروزي انقلاب اسلامي و اقدامات ارزنده امام خميني(ره) رونق خاصي پيدا کرد و به سوي اهداف متعالي خود نزديک‌تر شده و پيشرفت های فراواني را در اين حوزه شاهديم.

* خانواده فرزندان را به طلبه شدن تشویق کنند

وی در پایان با اشاره به آیه 122 سوره توبه خطاب به خانواده‌ها، گفت: يكي از نعمت های خداوند فرزندصالحی است که در راه خدا و نشر دین اسلام ناب محمدی(ص) مجاهدت کند. بنابراین خانواده‌ها جوانان را برای طلبه شدن تشويق کنند و از اين كه فرزندان آنان در اين برهه حساس در مسير الهي و سربازي آقا امام زمان(عج) قرار گیرند، شكر گزار و قدردان اين نعمت الهي باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha